EuroFundusze w Krotoszynie - Blogowa Mapa przemian: Powiatowy Urząd Pracy

wtorek, 13 listopada 2012

Powiatowy Urząd Pracy

Młodzi ludzie mają wiele pomysłów na przyszłość, jednak jak się okazuje najczęstszą i największą przeszkodą są pieniądze. Szanse na rozwój swoich umiejętności oraz zainteresowań dają im fundusze europejskie.
"Jeżeli jesteś osobą bezrobotną, masz pomysł na biznes i niewystarczającą ilość środków na jego realizację możesz ubiegać się o przyznanie jednorazowej bezzwrotnej dotacji na podjęcie działalności gospodarczej w wysokości określonej w umowie, nieprzekraczającej jednak 6-krotnej wysokości przeciętnego wynagrodzenia.” 

Nie są to tylko puste słowa. Powiatowy Urząd Pracy w Krotoszynie w ramach dofinansowań z Europejskiego Funduszu Społecznego uczestniczy w takich projektach, jak:

  • "Młodzi na start"
  • "Krok do kariery"
  • "Pierwszy start" 
  • "Droga startowa" 
  • "A jednak pracuję!" 
  • "Moja szansa na rozwój zawodowy" 
  • "Czas na zmianę" 
Osoby ubiegające się o dotacje z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki mogą założyć działalność gospodarczą w formie samodzielnej działalności gospodarczej, spółdzielni czy spółdzielni socjalnej.  

Wnioskowane środki na podjęcie działalności gospodarczej mogą być przeznaczone na:a) zakup maszyn, urządzeń i innych rzeczy bądź przedmiotów, oraz wartości niematerialne programy komputerowe, które są zdatne do użytku i używania na potrzeby przedsiębiorstwa, 
b) zakup materiałów do remontu
c) zakup towarów – artykuły (dobra materialne) przeznaczone na sprzedaż
d) pokrycie kosztów związanych z promocją i reklamą podejmowanej działalności


Jakie korzyści płyną z tego dla zainteresowanych? 

Przede wszystkim poprawa dostępu do zatrudnienia oraz wspieranie aktywności zawodowej w regionie. Dzięki takim działaniom możliwe jest zwalczanie długotrwałego bezrobocia czy rozwój zasobów ludzkich. Młodzież zyskuje większe perspektywy i ma okazję zaistnieć na rynku pracy. 



2 komentarze:

  1. Sama skorzystałam z dofinansowania, które oferuje nasz PUP, dostałam 16 tysięcy złotych, pomogło mi to w otwarciu DG :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też korzystałem z funduszy. Na początku wahałem się z tą decyzją, nie wiedziałem jakie są warunki, aby otrzymać pieniądze, ale po konsultacjach w urzędzie przełamałem strach i nie żałuję, bo było warto!

    OdpowiedzUsuń

Promocja Krotoszyna