W ramach projektu opisywanego we wcześniejszym wpisie - Lepsza przyszłość dla uczniów zadaliśmy kilka pytań nauczycielowi Szkoły Podstawowej nr 4 w Krotoszynie pani Agnieszce Gierłowskiej.
Jakie zajęcia odbywają się w ramach projektu?
Różnorodność zajęć jest duża, są zajęcia dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, ale również dzieci zdolne znajdą coś dla siebie. Jedna z zasad rekrutacji jest taka, że jedno dziecko może uczestniczyć tylko w jednym rodzaju zajęć. Beneficjentami są dzieci z klas I-III. Miałyśmy małą trudność z tegorocznymi pierwszakami, bo nie wszystkie potrafiły podpisać się na deklaracji uczestnictwa w projekcie (wymagany jest podpis opiekuna, oraz beneficjenta, czyli dziecka). Projekt jest realizowany od roku 2011. Zakończenie planowane jest na czerwiec roku 2013. Zajęcia odbywają się na terenie szkoły w trakcie roku szkolnego.
[wykaz zajęć]
[wykaz zajęć]
Ilu uczniów jest objętych tym programem?
W roku szkolnym 2011/2012 uczestniczyło 58 dzieci, a w roku 2012/2013 – 64. Projekt cieszy się dużym zainteresowaniem wśród rodziców.
Indywidualizacja procesu nauczania polega na
tym, że pracuje się z dziećmi metodami aktywizującymi w małych zespołach, a w przypadku
logopedii - indywidualnie
Nasi uczestnicy projektu poczynili znaczne postępy usprawniając swoje słabe strony, i rozwijając
mocne. Najwięcej radości prowadzącym zajęcia dla dzieci ze specyficznymi
trudnościami w nauce sprawiają małe sukcesy, które powodują u dzieci wzrost
poczucia własnej wartości, wiarę we własne siły, są również widoczne w
codziennej praktyce szkolnej i przekładają się na oceny.
Jakie pomoce dydaktyczne szkoła otrzymała?
Pozyskałyśmy bardzo dużo pomocy dydaktycznych, nie wszystkie jeszcze
do nas dotarły. Pracujemy z tym co mamy, żeby uatrakcyjnić zajęcia. Nasze
pomoce to przede wszystkim różnego rodzaju gry dydaktyczne, zestawy pus,
tablice logico, mata matematyczna, kolorowe tablice do czytania, zestawy
ćwiczeń , edukacyjne i specjalistyczne programy komputerowe,
laptopy . Najłatwiej dzieci ( i nie
tylko ;) przyswajają i utrwalają sobie
nowe wiadomości poprzez gry i zabawy.
Tak więc wykorzystując chęć zabawy wiczymy rózne umiejętności z korzyścią dla
naszych małych beneficjentów. Ze strony rodziców coraz częściej padają pytania,
czy projekt będzie kontynuowany. To
świadczy o tym, że rodzice sami również
zauważają potrzebę tego rodzaju zajęć oraz postępy swoich pociech.
Inwestycja w nauke dzieci zwraca sie wielokrotnie
OdpowiedzUsuńdobrze, że przynajmniej jest komu w nie inwestować ;)
OdpowiedzUsuńbardzo ciekawy projekt!
OdpowiedzUsuń